Jinekomasti Estetiği

Jinekomasti Ameliyatı

Jinekomasti, erkeklerde meme dokusu ve yağ oranında artış olma durumudur. Bu durum sıklıkla hormonal değişimlerin yaşandığı yaşlarda ortaya çıkar. Ergenlik çağındaki jinekomasti çoğu vakada kendiliğinden düzelir.

Ergen erkeklerde meme dokusundaki büyüme genellikle aşırı kilo almayla ilişkilidir. Bu durum östrojen artışıyla ilişkili olabilir. Yaşlılık döneminde de erkeklerde tekrar bu durum ortaya çıkabilmektedir. Ayrıca çeşitli ilaç kullanımı ve sistemik hastalıklar da buna neden olabilmektedir.

İyi bir fizik muayene ve hikayeyle jinekomasti tanısında önemli bir yer tutar. Jinekomasti dışında normal fizik muayene bulgularına sahip ve uzun süre jinekomasti olan erişkinlerde ileri tetkiklere gerek duyulmamaktadır.
Bir yıldan uzun devam eden jinekomasti hastalarında cerrahi tedavi uygulanabilir. Aynı şekilde altta yatan bir sebep düzeldikten sonra jinekomasti 1 yıldan fazla sürüyorsa aynı durum uygulanır.

Erkeklerdeki meme hastalıklarının %65’ini jinekomasti oluşturur.

Jinekomasti (Erkek Meme Büyümesi) Nedenleri

Ergenlik çağında başlayan hormon bozuklukları
Aşırı alkol tüketimi
Madde bağımlılığı
Kalıtsal faktörler olabilir.
Ergenlik çağında karşılaşılan bu durum genç erkekte toplumdan kaçma, içe kapanma gibi psikolojik çöküntülere neden olabilir. Oysa güncel estetik cerrahi uygulamaları ile kolaylıkla çözülebilen başarı oranı çok yüksek olan bir klinik durumdur

Jinekomasti Tedavi Yöntemleri

Liposuction/ultrasonic liposuction; jinekomastiye neden olan hadise memedeki yağ dokusu artışı ise bu yöntemle kolaylıkla çözülebilir.

Cerrahi Yöntem: memedeki büyümenin nedeni yağ dokusundan ziyade, glandüler (bezsel) doku artışı ise cerrahi olarak fazla dokunun çıkarılması tercih edilir. İşlem local ya da genel anestezi altında gerçekleştirilir. 30-90 dakika sürer hastanede yatış gerektirmez. Hasta 3 gün içerisinde normal yaşamına döner.

6000 +

Mutlu Hasta

Detaylı bilgi ve ücretsiz konsültasyon için sizi aramamızı ister misiniz?
Buraya tıklayarak İletişim formunu doldurun sizi arayalım.